You are currently viewing Jak zorganizować idealną przestrzeń do pracy biurowej?

Jak zorganizować idealną przestrzeń do pracy biurowej?

  • Post category:Blog

Odpowiednie wyposażenie przestrzeni biurowej jest kluczem do sukcesu. Przemyślany dobór mebli wpływa na ergonomię i efektywność pracy, dlatego jest on niezwykle ważny i nie warto stawiać go na dalszym planie. Jeśli potrzebują Państwo fachowej porady dotyczącej wyboru mebli warto skontaktować się z nami – chętnie pomożemy znaleźć najlepsze rozwiązanie. Odpowiednie rozeznanie pozwoli zaoszczędzić sporo czasu i uzyskać satysfakcjonujący efekt.

Wszystko pod ręką

Najbardziej popularnym meblem biurowym jest oczywiście biurko. To przy nim zarówno my, jak i nasi pracownicy spędzamy najwięcej czasu. Powinno mieć odpowiednią wielkość, tak żeby mogły znaleźć się na nim wszystkie potrzebne w codziennej pracy sprzęty. Ważna jest także stabilność – biurko jest meblem, który każdego dnia jest poddawany obciążeniom mechanicznym, dlatego konstrukcja powinna być przede wszystkim solidna. 

W organizacji pomocny będzie kontener podbiurkowy, w którym zmieszczą się rzeczy potrzebne, ale zarazem nie wymagające przechowywania ich na biurku. Najpowszechniejsze i najbardziej praktyczne są kontenerki z zamontowanymi kółkami – pozwala to na sprawne przemieszczanie ich po całej przestrzeni biurowej. 

Równie ważne jak biurko jest odpowiednie krzesło. Do codziennej pracy najlepiej sprawdzą się krzesła obrotowe, na kółkach. Ważne, żeby krzesło było wyposażone w pneumatyczny mechanizm umożlwiający regulowanie wysokości – dzięki temu każda osoba korzystająca z krzesła będzie miała zagwarantowaną odpowiednią odległość od blatu biurka. Jeżeli przewidujemy w biurze przestrzeń dla osób z zewnątrz albo pomieszczenia do krótszych spotkań ze współpracownikami, powinniśmy zadbać również o dodatkowe krzesła konferencyjne. Wszystkie meble dostępne w ofercie MebloRent można zarówno wypożyczyć, jak i kupić.

Szafy i regały

Tych mebli również nie może zabraknąć w dobrze zorganizowanym biurze. W zależności od wielkości naszej przestrzeni oraz bieżących potrzeb, powinniśmy wyposażyć biuro w przynajmniej jeden regał i szafę do przechowywania. Stojący regał biurowy będzie dobrym miejscem do przechowywania segregatorów, natomiast regał biurowy zamknięty pozwoli nam na zadbanie o dokumenty, których nie powinniśmy trzymać na wierzchu. W przypadku posiadania dokumentów z danymi wrażliwymi, dobrym pomysłem będzie zaopatrzenie się w metalową szafę aktową. 

Kolejną obowiązkową pozycją jest szafa na ubrania. Dzięki niej pozbędziemy się wrażenia bałaganu i tymczasowości, jakie sprawia przestrzeń w której kurtki naszych pracowników przez cały dzień są przewieszone przez oparcie krzesła. Przeważnie możemy wybierać wśród jedno i dwuskrzydłowych szaf, w zależności od naszych potrzeb. Szafa ubraniowa również może sprawdzić się jako szafa do przechowywania dokumentów. 

Nie zapominajmy o dodatkach

Projektując przestrzeń biurową powinniśmy pamiętać również o dodatkowym wyposażeniu. Pod każdym biurkiem warto zapewnić kosz biurowy na drobne odpady, a jeżeli zależy nam na zapewnieniu naszym pracownikom większej prywatności, możemy rozważyć zamontowanie przegród minimalizujących hałas