Dworzec Zachodni w Warszawie jest największą stacją kolejową w Polsce. Każdej doby przejeżdża przez niego około tysiąc pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych, a po zakończeniu prac ma być ich jeszcze więcej. Około rok temu podjęto decyzję o przebudowie stacji. Jest to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S. A. za około 2 388 000 000 zł brutto.
Stacja ma doczekać się zadaszonych peronów, ruchomych schodów, wind, poszerzonych przejść i ulepszonego systemu informacji. Przebudowa 30 km torów, 130 rozjazdów i sieci trakcyjnej umożliwią m. in. nowe, bezpośrednie połączenia Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Wizualizacje Dworca Zachodniego po przebudowie wyglądają obiecująco, a podróżujący na pewno skorzystają na tej zmianie.
Cieszymy się, że możemy być częścią tak dużego projektu. Jak zawsze przy budowie tak olbrzymiej inwestycji bierze udział kilka firm. Zaplecza firm Soletanche i Mostostal Kraków zostały wyposażone przez naszą firmę. Do biur dostarczyliśmy biurka, kontenery podbiurkowe, regały otwarte, półotwarte i zamknięte, krzesła obrotowe oraz konferencyjne.
Kilkanaście kontenerów socjalnych zostało przeznaczone na szatnie pracownicze, które wyposażyliśmy w szafki BHP do przechowywania odzieży roboczej oraz ławki.
Wizualizacje Dworca Zachodniego po przebudowie pochodzą ze strony www.dwaa-architekci.pl/projekty/stacja-warszawa-zachodnia/.