You are currently viewing Biuro na budowie – jak je odpowiednio urządzić?

Biuro na budowie – jak je odpowiednio urządzić?

  • Post category:Blog

Jednym z najważniejszych aspektów każdej firmy jest dobra organizacja pracy. W branży budowlanej ma to jeszcze większe znaczenie, ponieważ nawet z pozoru błahy błąd lub przeoczenie mogą skutkować ogromnymi problemami. Tymczasowe biuro na placu budowy musi więc być funkcjonalne i dopasowane do potrzeb konkretnego projektu. Jakie rozwiązania wybrać, czy warto zdecydować się na wynajem mebli biurowych?

Co musi znaleźć się w tymczasowym biurze?

Każde biuro terenowe jest inne, więc ma odmienne potrzeby i wymagania dotyczące funkcjonalności. Trzeba jednak pamiętać o tym, że zawsze jest punktem, w którym praca musi przebiegać sprawnie i bez zbędnych ograniczeń. Dobrze dobrane meble często mogą stanowić o tym, jak szybko zespół jest w stanie działać. Do rzeczy, których nie może zabraknąć w biurze, zaliczają się:

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że tymczasowe biuro na placu budowy nie musi być brzydkie. Nie można spierać się z tym, że meble znajdujące się w takim miejscu powinny być przede wszystkim użyteczne i wytrzymałe. Jednak nie można zapominać, że ludzie pracują skutecznej, jeśli otaczają się estetycznymi przedmiotami. Biurko nie musi przypominać kilku przypadkowo zbitych desek, a być designerskim meblem, który będzie przyciągał wzrok.

Odpowiednie rozmieszczenie

Niemałe znaczenie ma tu również właściwe rozplanowanie i ułożenie mebli. Nawet na małej przestrzeni można stworzyć odpowiednie miejsce do pracy, jeśli będzie ono właściwe zaaranżowane. W pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę to, czy ruch w biurze nie będzie utrudniony. Niekiedy wystająca szafa jest w stanie zablokować korytarz, a kable rozłożone na podłodze powodować potknięcia pracowników. Oczyszczenie głównych dróg z pewnością przyspieszy realizację projektu.

Drugą kwestią jest prywatność i komfort pracy. Przebywając w tak głośnym środowisku, jak plac budowy, wyciszenie się przy swoim biurku może zwiększać efektywność. Dobrym rozwiązaniem jest zamontowanie przy nich przegród akustycznych, które mogą zmniejszyć hałas i oddzielić miejsca pracy poszczególnych pracowników.

Zakup czy wynajem mebli biurowych?

Koszt materiałów budowlanych i rosnące rozmiary budynków mają tendencję do wywierania dodatkowej presji na rentowności projektu. Kiedy firma może skorzystać z usług wynajmu mebli biurowych dla własnych zespołów, zyskuje nowy poziom swobody finansowej i operacyjnej. Dodatkowo takie rozwiązanie pozwala kierownikom płacić dokładnie za to, co jest potrzebne, tak długo, jak będzie używane. Prowadzi to do szeregu innych korzyści w postaci oszczędności – nie ma potrzeby kupowania mebli, płacenia za ich przechowywanie czy naprawę.

Praca na placu budowy jest specyficzna i uzależniona od konkretnego projektu – niekiedy biuro tymczasowe może składać się wyłącznie z jednego biurka i szafy, innym razem będzie musiało pomieścić kilkudziesięciu pracowników jednocześnie. Wynajem mebli pozwala szybko modyfikować biura w taki sposób, aby zminimalizować przestoje i koszty.